Το λάθος του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη για τα Σκόπια και γιατί στο τέλος θα κερδίσει η Ελλάδα;

Supporter of the Social Democratic Union for "Macedonia" hold a banner showing opposition to the former Prime Minister Nikola Gruevski during a celebration in front of the parliament building after lawmakers voted for a new government in Skopje, FYROM. EPA, GEORGI LICOVSKISupporter of the Social Democratic Union for "Macedonia" hold a banner showing opposition to the former Prime Minister Nikola Gruevski during a celebration in front of the parliament building after lawmakers voted for a new government in Skopje, FYROM. EPA, GEORGI LICOVSKI

Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ

Ο μακαρίτης ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είχε προβλέψει τη δεκαετία του ’90 ότι σε δέκα χρόνια δεν θυμάται κανένας το πρόβλημα που δημιούργησαν οι Σκοπιανοί με την ανεδαφική και απαράδεκτη επιμονή τους ότι είναι «Μακεδόνες». Στην πραγματικότητα δεν είναι, καθαροί Σλάβοι είναι, και θα συνεχίσουν να είναι όσα αγάλματα και αν κτίσουν του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ο πρώην πρωθυπουργός έπεσε έξω, όπως και σε άλλες προβλέψεις του, που δεν είναι της ώρας να αναφέρουμε από σεβασμό στο γεγονός ότι ο τάφος του στη λεβεντογέννα Κρήτη είναι φρέσκος ακόμα.

Στο θέμα των Σκοπίων, το σύνολο σχεδόν της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας πολιτεύθηκε λάθος. Μακριά από κάθε εθνικιστική έξαρση, και χωρίς ίχνος αυτής της «τρέλας» που δέρνει μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού, έχω να καταθέσω ότι η υπόθεση της ονομασίας παρά λίγο να χαθεί, διότι στην Ελλάδα βλέπουμε τα πάντα αφ΄ υψηλού και ως «πολίτες του κόσμου». Στο θέμα του Σκοπιανού ομιλούμε για μία καθαρή κλοπή από ένα βαλκανικό πληθυσμό, που «είδε» το θέμα μέσα από την αρρωστημένη κομμουνιστική ιδεολογία της εποχής μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η Ελλάδα ταλαιπωρείτο από τον εμφύλιο πόλεμο, και δεν μπορούσε να αντιδράσει. Στο θέμα αυτό, οι σύντροφοι του ΚΚΕ έσφαλλαν και πρέπει κάποιοα στιγμή να «καθαρίσουν» τη θέση τους.

Γιατί ήταν λανθασμένη η πολιτική και η προσέγγιση από την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτικών;
Διότι δεν είχαν τη διορατικότητα και τις ικανότητες να διαβάσουν σωστά όσα συνέβαιναν στα Σκόπια. Και δεν έδωσαν καθόλου σημασία ότι τότε το 34% του πληθυσμού δήλωναν με φανατισμό Αλβανοί, που σημαίνει ότι δεν θα δεχόντουσαν ποτέ, όταν έφτανε η ώρα και ήταν δυνατοί, να ονομαστεί το γειτονικό κρατίδιο «Μακεδονία». Τώρα, οι αλβανόφωνοι, που θεωρούν τους εαυτούς τους Αλβανούς αποτελούν το 40% και πλέον του πληθυσμού των Σκοπίων.

Όσοι παρακολουθήσαμε τα γεγονότα των τελευταίων έξι μηνών, όταν τα Σκόπια σπαράσσονταν από μία απίστευτη πολιτική κρίση, διαγνώσαμε σωστά ότι τα πράγματα οδηγούνταν σε σύγκρουση, όπως και συνέβη. Η χώρα είναι βαθιά διχασμένη σε Σλάβους, που επιμένουν να αυτοχαρακτηρίζονται «Μακεδόνες» και αλβανόφωνους, οι οποίοι ζουν με το όνειρο της ένωσης με την Αλβανία.

Οι Αμερικανοί, με τη συνδρομή του Τζόρτζ Σόρος, ο οποίος χρηματοδοτούσε τις δραστηριότητες της περίεργης οργάνωσης του με χρήματα του Στέιτ Ντιάρτμεντ, και οι Ευρωπαίοι, επέβαλαν τη συγκατοίκηση της ηγεσίας των αλβανοφώνων με το νέο πρωθυπουργό Ζόραν Ζάεφ, ο οποίος δηλώνει και «πολίτης του κόσμου». Είναι μία συγκατοίκηση καταδικασμένη σε αποτυχία και σύντομα θα δούμε τα αποτελέσματά της. Οι φωνές και τα γιουχαίσματα στην σκοπιανή Βουλή, όταν ο αλβανόφωνος πρόεδρος μίλησε αλβανικά, είναι μόνο η αρχή. Θα γίνουμε μάρτυρες συγκρούσεων και μέσα στη Βουλή.

Η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει σταθερή στη θέση της και να περιμένει υπομονετικά την κατάλληλη στιγμή να για διαπραγματευθεί με επιτυχία το θέμα της ονομασίας. Σύντομα θα επαναρχίσουν οι συνομιλίες, διότι η νέα κυβέρνηση στοχεύει να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή ‘Ένωση. Ο δρόμος της χώρας του προς την Ατλαντική Συμμαχία και την Ευρώπη περνά αναγκαστικά από την Αθήνα, η οποία διοαθέτει τη δύναμη του βέτο.

Οι Σκοπιανοί πρέπει να καταλάβουν ότι η κλοπή τιμωρείται. Όλα αυτά τα χρόνια η Ελλάδα έπαιξε δημοκρατικά -και ορθά έπραξε- αλλά οι γείτονες θεώρησαν τη στάση της αδυναμία. Δεν ήταν… Φανταστείτε τι θα συνέβαινε στους Σκοπιανούς εάν είχαν γείτονα τον Ταγίπ Ερντογάν και του έκλεβαν το όνομα της Τουρκίας. Δεν θα υπήρχαν στον παγκόσμιο χάρτη…

Ουδείς εύχεται να δει τα Σκόπια να «αιματοκυλούνται» λόγω της γνωστής πολιτικής των Τιράνων για τη δημιουργία της «Μεγάλης Αλβανίας», που δεν θα γίνει ποτέ. Όμως, τα εξτρεμιστικά και εθνικιστικά στοιχεία ανάμεσα στον αλβανόφωνο πληθυσμό των Σκοπίων παραμένουν και σήμερα επικίνδυνα. Γι’ αυτό, το μοναδικό συμφέρον των Σκοπιανών είναι οι καλές σχέσεις με την Ελλάδα, που μπορεί σε διπλωματικό επίπεδο να τους βοηθήσει και να τους στηρίξει.

Οτιδήποτε άλλο αποφασίσουν είναι ως να κτυπούν το χέρι τους στο μαχαίρι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:
Πως χρηματοδοτεί ο Σόρος την αντιπολίτευση στα Σκόπια: Ισχυρισμοί για σχέσεις με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Ο ρόλος του Τζόρτζ Σόρος στη διάλυση των Σκοπίων: Η σύγκρουση δύο αρρωστημένων εθνικισμών

9 Comments on "Το λάθος του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη για τα Σκόπια και γιατί στο τέλος θα κερδίσει η Ελλάδα;"

  1. Εαν εκλεβαν καποιο ονομα του Ταγυπα θα τους εκανε επιθεση για αν απελευθερωσει τους υπηκοους του.Αυτο επρεπε να κανουμε απο την αρχη.Απο την στιγμη που λενε οτι ειναι Μακεδονες επρεπε να επιτεθουμε για να σωσουμε τους Ελληνες (αφου λεγονται Μακεδονες) απο τους Σλαβους και τους Αλβανους.Ετσι θα διναμε σε ολους να καταλαβουν οτι δεν γινεται να εισαι Μακεδονας και να μην εισαι Ελληνας.Δυστυχως ως λαος ειμαστε διπολικοι ή μαλλον τριπολικοι.Μεταξυ μας λεγομαστε Ελληνες αλλα θελουμε στο εξωτερικο να μας λενε Γκρεκους ή Χεληνες αλλα ποτε Ελληνες!! Εαν καποτε θελουμε να δουμε καλο ας αρχισουμε απο τα απλα οπως ειναι το δικο μας ονομα!!!

  2. Ahiles Yagini | June 3, 2017 at 6:37 AM | Reply

    Εκτος κι αν βγει η Ελλάδα απο το Πανελ, καθότι αποτελεί πλέον οριακά υπαρκτή χώρα στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Αλλωστε κάτι τέτοιο δεν είναι έξω απο τον συνδιασμό παλαιότερων άρθρων σας. ευχαριστω

  3. Μανώλης Μουλός | June 3, 2017 at 8:23 AM | Reply

    Παρατηρήσεις επί του άρθρου:
    1) Το “… μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού” που αναφέρει ο συντάκτης ονομάζεται ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ στα δημοκρατικά πολιτεύματα και οι πολιτικοί που επιλέγονται από τέτοια μεγάλα μέρη του λαού εφαρμόζουν τις πολιτικές που αρμόζουν σε αυτόν τον λαό.

    2) “… οι σύντροφοι του ΚΚΕ …” που “…έσφαλλαν …” δεν έκαναν ένα απλό αθώο λαθάκι. Στο εμφύλιο, προκειμένου να ενισχύσουν τα στενά κομματικά τους κριτήρια, και όχι όλο το Έθνος, υποστήριξαν την Σλαβμακεδονική ΝΟΦ η οποία πολεμούσε μαζί τους για την ένωση της Αιγιακής Μακεδονίας (Ελληνικός τομέας) με τη Μακεδονία του Βαρδάρη του Τίτο αρχικά και με την Βουλγαρική αργότερα αναλόγως που έβρισκαν υποστήριξη. Και εάν θέλουνε πραγματικά την εθνική συμφιλίωση καλό θα είναι μετά από τα αποκήρυξη των αντάρτικων τραγουδιών που εξυμνούν δολοφόνους Ελλήνων να αποκηρύξουν και το όραμα της Ανεξάρτητης Μακεδονίας που υποστήριζαν τότε και που σήμερα είναι θολό.

    Και επειδή μεγάλα παιδιά είμαστε όλοι μας εδώ μέσα, φυσικά και εννοώ τις κομματικές συμμετοχές ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ στις διαδηλώσεις στα Σκόπια με το αίτημα της Μακεδονικής αυτοδιάθεσης όπως το εννοούν οι Φυρμομιανοί.

  4. Ζηδρος | June 3, 2017 at 8:31 PM | Reply

    Με το ιδιο σκεπτικό τη σημαία την πήρε ο άνεμος,η Κύπρος ηταν μακρυά για τον εθνάρχη της αντιπαροχής,ενώ για τον Κίμωνα με τις τριήρεις ηταν κοντά.
    Το θέμα είναι οτι δεν μας ταλαιπώρησαν μόνο οι ίδιοι μας άφησαν και τα παιδιά και τα ανήψια να συνεχίζουν να μας ταλαιπωρούν…..αυτό λέγεται δημοκρατία,αλλά δεν είναι.

  5. Αλή αλ-Γιουνάνι | June 3, 2017 at 11:44 PM | Reply

    Στη Μακεδονία ανήκε μόνο ένα μικρό μέρος της σημερινής ΠΓΔΜ’ η Πελαγονία (Μοναστήρι, Γευγελή, Στρώμνιτσα) κ.α. Τα υπόλοιπα εδάφη της χώρας αυτής ανήκαν στην Παιονία και τη Δαρδανία.

    Όσον αφορά το ψευδεπίγραφο ‘Μακεδονικό” έθνος, θα μπορούσα να δεχτώ συμβιβασμό ως προς το όνομα της γειτονικής χώρας, αλλά με κάποιους πολύ συγκεκριμένους όρους:

    α) Να δηλώσουν (οι Σκοπιανοί) ότι το Μακεδονικό έθνος (έτσι όπως θέλουν να ονομάζουν το έθνος τους) είναι ένα σλαβικό έθνος, το οποίο σχηματίστηκε τους τελευταίους δύο αιώνες, αφότου αποσπάστηκε από το ευρύτερο βουλγαρικό έθνος,
    β) Να δηλώσουν ότι δεν έχουν ουδεμία σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες, οι οποίοι ήταν Έλληνες,
    γ) Να αφαιρέσουν κάθε αλυτρωτική αναφορά από το Σύνταγμα τους.

    Ας δούμε κάτι. Ο Ηρόδοτος είχε πει ότι έθνος είναι ένα σύνολο ανθρώπων οι οποίοι έχουν κοινή καταγωγή, κοινή θρησκεία, κοινή γλώσσα και κοινούς τρόπους/ήθη κ.τ.λ. Μετά τη Γαλλική επανάσταση, ο όρος “έθνος” πήρε μία κάπως διαφορετική σημασία, δηλαδή έθνος πλέον σήμαινε ένα σύνολο ανθρώπων που έχουν κοινά ιστορικά/πολιτικά βιώματα, ανεξαρτήτως της φυλετικής καταγωγής τους. Οι Σκοπιανοί λοιπόν αποδίδουν στο έθνος τους – το οποίο ονομάζουν “Μακεδονικό – την Ηροδότεια έννοια, δηλαδή θεωρούν ότι αυτοί είναι άμεσοι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων, και απορρίπτουν την έννοια που προέρχεται από την Γαλλική επανάσταση και μετά’ ότι δηλαδή το έθνος σχηματίζεται από ανθρώπους που έχουν κοινή κουλτούρα, βιώματα και συνείδηση κ.α. Αυτό όμως σημαίνει ότι διεκδικούν ιστορία που δεν τους ανήκε. Άρα λοιπόν και εγώ προσωπικά δεν θα μπορούσα να συμβιβαστώ με αυτό.

    Να πούμε και κάτι άλλο. Η περιοχή της Παιονίας αποικίστηκε από τους Ντρεγκόβιτσι (Δρογουβίτες ή Δρουγουβίτες), έναν σλαβικό λαό από την περιοχή της Λευκορωσίας. Ασφαλώς, ανθρωπολογικά και φυλετικά, οι νότιοι Σλάβοι (ανάμεσα τους και οι ψευτομακεδόνες Σκοπιανοί) δεν είναι γνήσιοι Σλάβοι (δεν ανήκουν στον βαλτικό ανθρωπολογικό τύπο παρά σε ελάχιστο ποσοστό), αλλά στο μεγαλύτερο τους ποσοστό είναι απόγονοι ντόπιων (Ιλλυριών, Θρακών και Παιόνων αλλά και άλλων φυλών) που εκσλαβίστηκαν. Δηλαδή μπορεί όντως ως έναν βαθμό οι σημερινοί Σκοπιανοί να είναι απόγονοι και αρχαίων Μακεδόνων, αυτό όμως και πάλι δεν τους δίνει το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες, και αυτό επειδή οι όποιοι πρόγονοι τους εκσλαβίστηκαν, προσχώρησαν πλέον στην κουλτούρα των Σλάβων, έγιναν κάτι άλλο από αυτό που κάποτε μπορεί να ήταν, προσχώρησαν σε μία άλλη κουλτούρα, γλώσσα κ.α.

    Δεν είναι λοιπόν “Μακεδονία” η περιοχή, αλλά ακόμα και αν ήταν, οι σημερινοί κάτοικοι της θα ήταν “Μακεδόνες” μόνο γεωγραφικά (που όμως όπως εξήγησα ούτε αυτό δεν είναι).

    Άρα τί παραπάνω να λέμε;

    Ας δούμε όμως και κάτι. Το πραγματικό ιστορικό όνομα της ΠΓΔΜ είναι «Βαρντάρσκα Μπανοβίνα»; Στην πραγματικότητα, η ονομασία αυτή χρησιμοποιήθηκε απ’ το γιουγκοσλαβικό κράτος 12 χρόνια όλα κι όλα (1929-1941) και μάλιστα κάτω από συνθήκες που επιβεβαιώνουν πανηγυρικά τον τεχνητό χαρακτήρα της. Οταν η στρατιωτική δικτατορία του βασιλιά Αλέξανδρου επιχείρησε το 1929 να εξαλείψει τις εθνότητες της χώρας συγχωνεύοντάς τις σε ένα ενιαίο «γιουγκοσλαβικό» έθνος υπό σερβική ηγεμονία, όλες οι «ιστορικές» περιφέρειες της Γιουγκοσλαβίας αντικαταστάθηκαν από Διοικήσεις («Μπανοβίνες») με τα ονόματα των τοπικών ποταμών. Η αλλαγή παγιώθηκε με το σύνταγμα του 1931 (άρθρο 83) και αντιμετωπίστηκε ειρωνικά από το διεθνή τύπο της εποχής. Αν πάρουμε στα σοβαρά αυτή τη διοικητική διαίρεση, τότε εκτός από (γιουγκοσλαβική) Μακεδονία δεν υπάρχουν επίσης Σλοβενία (αλλά «Ντράβσκα» Μπανοβίνα), Κροατία («Σάβσκα» και «Πριμόρσκα» Μπανοβίνα), Μαυροβούνιο («Ζέτσκα» Μπανοβίνα), Βοσνία-Ερζεγοβίνη («Ντρίνσκα» και «Βρμπάσκα» Μπανοβίνα), Βοϊβοδίνα («Ντουνάβσκα» Μπανοβίνα) και -φυσικά- ούτε Σερβία («Μοράβσκα» Μπανοβίνα). Η γελοιότητα του όλου επιχειρήματος, που προπαγανδίστηκε κι από επίσημα χείλη (βλ. επιστολή Παπαθεμελή, «Ε» 17.3.01), είναι παραπάνω από προφανής.

    Το μόνο όνομα που θα τους ταίριαζε, θα ήταν:

    α) Βουλγαρική Δημοκρατία του Βαρδάρη,
    β) Σλαβική Δημοκρατία του Βαρδάρη,
    γ) Δημοκρατία του Βαρδάρη.
    δ) Δημοκρατία των Ντρεγκόβιτσι
    ε) Σλαβική Δημοκρατία της Παιονίας.

    Το ‘Μακεδονία του Βαρδάρη’ ή ‘Δημοκρατία της Μακεδονίας’ θα το συζητούσα αλλά ΜΟΝΟ αν εκπλήρωναν όλες τις προϋποθέσεις που ανέφερα παραπάνω. Διαφορετικά δεν θα μπορούσε να γίνει ο οποιοσδήποτε συμβιβασμός ή συζήτηση με αυτούς τους ανθρώπους (τους ψευδομακεδόνες Σκοπιανούς δηλαδή).

    Υπάρχουν τώρα 100-200.000 Έλληνες στην Π.Γ.Δ.Μ.; Πρόκειται για ανυπόστατη κατασκευή που δεν στηρίζεται σε κανένα πραγματικό δεδομένο. Το αρχικό έναυσμα δόθηκε από μια σφυγμομέτρηση του περιοδικού «PULS» (1991) κατά την οποία, σε περίπτωση διάλυσης της ΠΓΔΜ, ένα 10,88 % των ερωτηθέντων θα προτιμούσε να ζήσει στην Ελλάδα κι όχι σε κάποια άλλη γειτονική χώρα -προτίμηση που από ελληνικά ΜΜΕ (και το Α2 του ΓΕΣ) ερμηνεύθηκε σαν εκδήλωση ελληνικής εθνικής συνείδησης!

    Ακολούθησε η πανηγυρική υποδοχή της προκήρυξης μιας «Οργάνωσης Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας» (19.2.93), που σύντομα αποδείχθηκε κατασκεύασμα του εγχώριου «Στόχου». Οπως επισημαίνει και ο Κωφός, η όλη παραφιλολογία (στην οποία μετείχε ακόμη και η υφυπουργός Εξωτερικών Βιργινία Τσουδερού, ανεβάζοντας μάλιστα το ποσοστό της «ελληνικής μειονότητας» σε 18,6) «ενίσχυε την εντύπωση σε τρίτους ότι η Ελλάδα αναζητεί ή κατασκευάζει ερείσματα για επέμβαση στη γειτονική χώρα.».

    Επίσημες πηγές δέχονται ότι «το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων» της Σερβικής Μακεδονίας (5.000 άτομα) μετανάστευσε στην Ελλάδα το 1913. (Α.Α. Πάλλης, «Στατιστική μελέτη περί των φυλετικών μεταναστεύσεων Μακεδονίας και Θράκης», Αθήναι 1925, σ.6)

    Οπως επισημαίνει ο επί τρεις δεκαετίες εμπειρογνώμων του ΥΠΕΞ, Ευάγγελος Κωφός, «αφότου άρχισε να λειτουργεί μετά τον πόλεμο το Γενικό Προξενείο Σκοπίων, κανείς από τις περίπου δυο δεκάδες προξένους που υπηρέτησαν εκεί δεν κατέγραψε ελληνική μειονότητα παρόμοιων διαστάσεων στην περιοχή. Υπήρχαν μερικά απομεινάρια Βλάχων, αν και οι περισσότεροι ή είχαν ‘μακεδονοποιηθεί’ ή προέβαλλαν χωριστή ‘βλάχικη’ ταυτότητα.» («Αντί» 3.1.1997). Η εικόνα αυτή δεν άλλαξε μέχρι σήμερα.

    Οι μόνοι πολίτες της ΠΓΔΜ που διεκδικούν δημόσια τη σχέση τους με την Ελλάδα, είναι οι σλαβόφωνοι πολιτικοί πρόσφυγες του Εμφυλίου που, ως «μη Ελληνες το γένος» οι περισσότεροι (όπως η οικογένεια του Γκούεφσκι), αποκλείστηκαν από τον ελεύθρο επαναπατρισμό του 1982, κάποιοι λίγοι Βλάχοι με ελληνική συνείδηση, οι λίγοι πλέον Σαρακατσάνοι της Γευγελής και της Στρώμνιτσας και οι γηγενείς Έλληνες του Μοναστηρίου. Η Ελλάδα θα πρέπει να διεκδικήσει Μοναστήρι, Γευγελή και Στρώμνιτσα..

    Όσον αφορά τους Αλβανούς της ΠΓΔΜ, δεν είναι η πλειοψηφία του πληθυσμού της χώρας. Όμως δεν είναι ούτε 25,2% όπως αναφέρει η τελευταία απογραφή που διεξήχθη στη χώρα αυτή το 2002. Αν προσθέσουμε και τους χριστιανούς ορθόδοξους Αλβανούς που κατοικούν σε 17 οικισμούς στην περιοχή Ράκα ε Έπερμε και τους οποίους το καθεστώς της ΠΓΔΜ δεν αναγνωρίζει ως μειονότητα και προσπαθεί να τους αφομοιώσει, αν προσθέσουμε και κάποιους Αρβανιτόβλαχους που κατέφυγαν τα παλαιότερα χρόνια από την Αλβανία στην ΠΓΔΜ (ένα ποσοστό των οποίων έχει αλβανική εθνική συνείδηση), και αυτοί ορθόδοξοι χριστιανοί τους οποίους δεν καταγράφει η ΠΓΔΜ, καθώς και τους λίγους Ρωμαιοκαθολικούς Αλβανούς της ΠΓΔΜ (τους οποίους και αυτούς δεν αναγνωρίζει ως Αλβανούς η ΠΓΔΜ αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις τους αναφέρει ως Κροάτες), τότε οι Αλβανοί είναι τουλάχιστον το 35% (και παραπάνω) του πληθυσμού της γειτονικής χώρας.

  6. Το προβλημα της ονομασιας ειναι ισως κοντα να λυθει με ορους ανεκτους, καθως η νεα ηγεσια στα Σκοπια σκεφτεται διαφορετικα, αλλα ο,τι και να παρουν απο την διεθνη κοινοτητα, το χασμα μεταξυ Σλαβων και Αλβανων ολο θα βαθαινει και ο εθνικος προσανατολισμος των σλαβοφωνων θα λαβει αλλα χαρακτηριστικα.

  7. Κωνσταντίνος | June 4, 2017 at 11:01 AM | Reply

    Κύριε Ιγνατίου,

    “Η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει σταθερή στη θέση της και να περιμένει υπομονετικά την κατάλληλη στιγμή να για διαπραγματευθεί με επιτυχία το θέμα της ονομασίας”

    Το μόνο που πρέπει να κάνει η Ελλάς είναι να επανέλθει στην θέση των αρχηγών κομμάτων τού 1992, ήτοι ούτε “Μακεδονία”, ούτε παράγωγό του και τίποτε άλλο. Το πώς ονομάζουν άλλοι τα Σκόπια (Μακεδονία τα λένε όλοι) πρέπει να μάς είναι εντελώς αδιάφορο. ΕΜΕΙΣ να μην τ’ αναγνωρίσουμε ποτέ με σύνθετο όνομα, ή παράγωγο του “Μακεδονία”! Αυτό έχει σημασία.
    Κι εννοείται βέτο παντού! Μέχρι βρούνε, αν προλάβουν όνομα, που να μην μάς ενοχλεί. Δεν είχαμε και ούτε έχουμε να συζητήσουμε τίποτε με το τιτοϊκό μόρφωμα.

  8. όσο είμαι εγώ Γερμανός τόσο είναι κι οι Σκοπιανοί Σλάβοι.
    Δεν λέω πως είναι αρχαίοι Μακεδόνες, μην παρεξηγηθώ. Αλλά “καθαροί Σλάβοι”? Δεν νομίζω..

  9. Κωνσταντίνος | July 4, 2017 at 11:53 AM | Reply

    Το σχόλιο/απάντησή μου June 8, 2017 at 7:08 AM έχει την ένδειξη “Your comment is awaiting moderation”. Για ποοιόν λόγο, παρακαλώ;

Leave a comment

Your email address will not be published.

*